کلبه ماهی

کلبه ماهی
راهنمای ماهیان آکواریوم
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلبه ماهی و آدرس kolbemahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





رفتار / خلق و خو:سیچلاید دماسونی  در اکثرمواقع بسیار قلمرو گرا و پرخاشگر بوده و معمولا با سیچلایدهای مهاجم و هم اندازه خود قابل نگهداری می باشد. محیط زندگی سیچلاید های دماسونی باید مملو از غارها و مخفیگاه هایی برای استراحت این ماهی بوده و بستر آن پوشیده از شن و ماسه ریز و نرم باشد. بعلت باز دوست بودن این ماهی باید با کمک مرجان های آهکی اسیدیته آب را به سمت قلیایی بودن حفظ نموده و در صورت امکان بین ۲۰ تنا ۵۰ درصد آب را هر هفته با آب تازه جایگزین نمود. این سیچلاید هارا معمولا در دسته هاس ۱۲ تایی نگهدار ی می کنند تا از پرخاشگری آنها به خصوص در جنس نر کاسته گردد.

جنسیت: در سیچلاید دماسونی نر ها درشت تر ازجنس ماده هم سن خود بوده و تا حدود بسیار زیادی پرخاشگر تر و تهاجمی تر از ماده ها به نظر می رسند . ضمن اینکه گاهی باله  ها پشتی  در نرها به صورد کمی بلند تر به نظر می رسند

جفتگیری / تولید مثل: برای جفت گیری معمولا باید از یک هفته قبل نسبت به تغذیه ماهی ها با مواد مقوی و ویتامینه اقدام نمود . محیط جفت گیری سیچلاید دماسونی باید دارای   سنگ های تخت و یا گودال های شن و ماسه در کف آکواریوم می باشدتا ماهی به راحتی بتواند در سطح صاف و یا شیشه تخم ریزی نماید .انتخاب ۴ تا ۶ ماده برای یک نر شروع کار برای یک تولید مثل موفق است . در ابتدای جفت گیری ماهی نر باحرکات خود سعی در ترغیب ماده ها خواهد نمود و در صورت بی تفاوت بودن آنها به این حالت هیجان زده و عصبی خواهد شد. پس از مدتی جفت گیری با موفقیت صورت خواهد گرفت و ماهی ماده شروع به تخم ریزی خواهد نمود و بلافاصله آنها را در دهان جمع خواهد کرد  . ماهی نر با کمک لکه تخم که بر روی باله مقعدی خود قرار دارد ماهی ماده را به سمت خود خواهد کشاند تا برای برداشتن تخم دهانش را باز نماید و با این کار ماهی نر اسپرم ها را روی تخم ها خواهد ریخت  . پس از باروری ماهی ماده تخم ها را که به   ۵تا ۱۵عدد خواهد رسید در دهان خود جمع نموده و به مدت ۴ هفته و بدون خوردن غذا و تا زمان تولد و شنای  آزاد  از آنها نگهداری خواهد نمود. پس از ۴ هفته نوزادان به زندگی مستقل خود ادامه خواهند داد . و می توان پس از جذب کیسه زرده آنها را با آرتیمیا و یا ناپلی تغذیه نمود .

حجم آکواریوم:  حداقل ۱۵۰ و حداکثر ۴۰۰ لیتر

سازگاری : معمولا به خاطر حس قلمرو طلبی و رفتارهای هجومی در هنگام تخم ریزی با همنوعان خود نگهداری می شوند.

رژیم غذایی : این ماهی به مانند سایر سیچلاید های دریاچه مالاوی نیاز به جیره غذایی کم پروتئین شامل کرم های خونی، ماهیان کوچک میگوی آب شور ف آرتیمیا  و سبزیجات تازه مانند اسپیرولینا و اسفناج نیازمند است. تاکید شده است که در این گونه از سیچلاید ها از دل گاو و گوسفند و همچنین پرندگان استفاده نگردد چون می تواند موجب عفونت روده و بروز بیماری هایی مانند نفخ مالاوی گردد.

 منطقه شنا:  تمام مناطق آکواریوم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ماهیان آب شیرین، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:, ] [ 11:45 ] [ علیرضا دلسوز ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش اومدین آدرس کلبه ماهی:گناباد.روبروی خ.حافظ27 (بدلیل محدودیت لیست آخرین مطالب از بقیه صفحات وبلاگ هم دیدن کنید)
آرشيو مطالب
دی 1392
آذر 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


پخش زنده حرم





<-PostTitle->





  • فال کلیکی

k2cod go Up
مجله پزشکی دکتر سلام

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

Up Page